رفع دغدغه های درمان و سلامت مردم

معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه درحال حاضر مشکل اصلی ما در حوزه سلامت بیماری‌های غیر واگیر است، عنوان کرد: مردم نیاز به فعالیت و تحرک بدنی بیشتری دارند و باید سبک تغذیه خود را اصلاح کنند.

دکتر علیرضا رییسی، به چالش های موجود در حوزه درمان و پیشگیری و همچنین ترویج زندگی سلامت محور اشاره کرد و گفت: حوادث ترافیکی، آلودگی هوا، کم‌ آبی و امنیت غذا و مسائلی از این‌ قبیل، موضوعات مهمی هستند که جای کار دارند، اما حل تمام این موارد، از عهده وزارت بهداشت به ‌تنهایی خارج است و وزارت بهداشت وظیفه کارشناسی وضعیت سلامتی مردم و هشدارهای پیشگیرانه را دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان تاکید کرد: خوشبختانه درحال حاضر در حوزه سلامت انسجام بسیار خوبی وجود دارد و دولت، مجلس، وزارت بهداشت، دانشگاه‌ ها و سایر نهادهای ذیربط اهتمام جدی برای بهبود وضعیت سلامتی مردم دارند که امید است، خروجی این تلاش ها، وضع قوانینی در حیطه سلامتی مردم باشد که بر اساس آن بتوانیم مصرف شکر، روغن و نمک را در رژیم غذایی مردم به حداقل برسانیم، چراکه این سه ماده، درواقع سموم سلامتی هستند که در کشور به صورت بی رویه مصرف می شوند و تاثیر بسزایی در وضعیت بعداشت و سلامت مردم جامعه ایفاء می کنند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت منابع پایدار برای حوزه سلامت نیز اضافه کرد: خوشبختانه دولت و مجلس به ‌خوبی در این زمینه ورود پیداکرده ‌اند و امیدوارم بتوانیم با پایدار کردن منابع، دغدغه مردم در حوزه سلامت را کم کنیم و مردم بتوانند به‌ موهبت سلامت دسترسی عادلانه داشته باشند.

دکتر رییسی بیان کرد: طبق تاکید سازمان جهانی بهداشت، مردم هرگز نباید بین سلامتی و گزینه‌ های دیگر مجبور به انتخاب باشند، یعنی هیچکس دغدغه سلامتی نداشته باشد، که خوشبختانه در این دولت، بحث سلامت و درمان در اولویت ‌های کاری و عملیاتی دولت قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *