محافظت از مفاصل و استخوان ها به قویترین شکل ممکن!

ّFlexEffects ترکیبی قدرتمند در رفع درد و ترمیم مفاصل

فلکس افکتز®
اثرات قابل توجه درمانی ؛
با توجه به غنای غشاء پوسته تخم مرغ، اخیراً از این ماده به عنوان یک مکمل استفاده های زیادی می شود. ترکیبات کلاژنی موجود در آن بیشتر با تمرکز بر روی درمان درد مفاصل و شرایط آرتریتی مورد استفاده قرار می گیرند، این مواد پپتایدی-پروتئینی به واسطه دارا بودن وزن ملوکولی خیلی کم به راحتی از طریق سیستم گوارش جذب بدن می شوند.

غشاء (ممبران) پوسته تخم مرغ؛
غشاء پوسته تخم مرغ یا غشاء پوسته، پرده شفاف و نازکی است که زیر پوسته سخت تخم مرغ، و بین آن و سفیده تخم مرغ را پوشش میدهد، این غشاء سرشار از فیبر، پروتئین و انواع پپتایدها مانند انواع کلاژن ها می باشد. همچنین غشاء پوسته تخم مرغ حاوی گلیکوزآمینوگلیکان هایی مانند درماتان سولفات، کندروایتین سولفات و همچنین انواع گلیکوپروتئین ها شامل زیر گروهایی مانند هگزوزآمین ها و از آنجمله گلوکزامین است. از دیگر ترکیبات موجود در غشاء پوسته تخم مرغ می توان به اسید هیالورونیک، سیالیک اسید، دسموزین، ایزو دسموسین، کاناللومین، لسیل اکساید، لیزوزیم، بتا-ان-استیل گلوکزامینیداس اشاره کرد.

غشاء داخلی تخم مرغ در صورت هیدرولیز و جذب، حاوی مواد مغذی زیر می باشد؛

• پیتیدهای کلاژن
• الاستین
• دسموزین و ایزودسموزین (دو آمینواسید مسئول خاصیت کشانی الاستین ها)
• گلوکز آمینو گلیکان ها (GAGS): ترکیبات ساختاری بافت اتصال دهنده مایع بینابینی و ساختار اسکلتی
• فاکتور تبدیل رشد B: پروتئینی که به جوان سازی بافت ها، تقسیم سلولی و عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می نماید.

فلکس افکتز®

محصولی کاملاً طبیعی حاصل فرآوری هیدرولیز غشاء (ممبران) داخلی پوسته تخم مرغ است. این محصول حاوی مقادیر قابل توجهی از انواع کلاژن پپتایدها، الاستین، دسموسین، ایزودسموسین، انواع گلیکوزآمینوگلیکان ها و فاکتور رشد تغییر دهنده بتا 1 می باشد.
فلکس افکتز® برند متعلق به شرکت کاستوم کلاژن امریکا است و مواد موثره آن تماماً از منابع داخل امریکا تهیه شده اند. هیچ یک از مواد موثر و جانبی این محصول حاوی هیچ نوع مواد شیمایی و نگهدارنده نیستند، و در فرایند تولید آن نیز از هیچ نوع مواد شیمیایی استفاده نشده است.

سلامت استخوان و مفاصل با فلکس افکتز®

? استخوان‌سازی ؛
در دو پژوهش سنتز نوپدید (تشکیل ساختارهای بزرگتر و پیچیده تر توسط ساختارهای پایه و ابتدایی تر De Novo Synthesis ) توسط کلاژن پپتاید، توانایی هایی در تقویت استخوان سازی ثابت شده است.

?مفاصل؛
با توجه به پژوهش انجام شده در آلمان کلاژن ها حتی برای افراد سالم هم منافعی در بر دارند، چرا که در اندازه گیری سطح آنتی ژن های سرمی پاسخ دهنده به گلاژن های ساختاری خود بدن، پاسخ های نسبتاً مشابه نسبت به ساپلیمنتیشن کلاژن ها، هم در افراد سالم، و هم در افراد مبتلا به رماتیسم، قابل مشاهده است.
مصرف چهل میلی گرم کلاژن در روز، به مدت چهارماه در افراد دارای درد مفاصل، ولی بدون سابقه آرترئید، نشان از اثر بخشی این فراورده در بهبود میزان حرکت از متوسط 73.2 درجه به 81 درجه (وعدم تغییر در گروه شاهد که دارونما مصرف می کردند) و افزایش طول زمان وقوع درد در هنگام ورزش، و زمان ریکاوری کوتاهتر، داشته است . حداکثر بهره وری از کلاژن پس از خاتمه ماه سوم، با نگهداری سطح دوز به همان میزان اولیه قابل مشاهده بوده است.

? استئوآرتریت و فلکس افکتز®

در موش های صحرایی مبتلا شده به اُستئوآرتریت (بوسیله مونو آیودواستات – که خاصیت فروسایی غضروفی دارد) خوراک دهی کلاژن از یک میلی گرم تا ده میلی گرم به ازاء هر کیلو وزن بدن،در مدت دوهفته، نشان از اثرات ضد درد، توام با کاهش پلاسمایی CTX-II (بین 40% تا53% – بدون کاهش در سوژه های فاقد اُستئو آرتریت) و بدون تاثیر بر میزان CPII مشاهده شد. از آنجا که CTX-II حاصل فعالیت متالوپروتئینازها می باشد و یک بایومارک در تشخیص اُستئو آرتریت است، محققان چنین نتیجه گرفتند که کلاژن دارای ساز و کار محافظتی در این خصوص می باشد. مصرف کلاژن در افراد دارای اُستئو آرتریت به مدت نود روز در بهبود شاخص های WOMAC, VAS و همینطور شاخص Lequesne در درد آرتروزی و توانایی حرکتی، موثر بوده است. این مطالعه که بر مقایسه کلاژن ها در مقابل درمان ترکیبی با گلوکزامین هیدروکلراید و کندروایتین سولفات تمرکز داشته است، در اکثر موارد منتج به توان اثر بخشی مشابه، و یا برتری کلاژن ها بوده است.
پژوهش دیگری با استفاده از کلاژن هیدرولیزه به میزان 10 گرم در روز به مدت شش ماه در بیماران اُستئوآرتریتی به کاهش چشمکیر درد اندازه گیری شده با شاخص های WOMAC, VAS دست یافته است.