شرکت وانا دارو گستر در سال ۱۳۸۴ با نام “پلاسما دارو” ثبت و در سال ۱۳۹۱ فعالیت رسمی خود را با مدیریت جدید و نام “وانا دارو گستر” آغاز کرد. این شرکت درزمینه های مختلفی در بازار دارویی کشور فعالیت دارد که از آن جمله می توان به تولید قراردادی مکمل های تغذیه ای، تولید تحت لیسانس مکمل،  انتقال تکنولوژی، واردات محصولات دارویی،  واردات موادِ مؤثره دارویی و مواد جانبی دارویی و تولید قراردادی محصولات دارویی اشاره کرد.
این شرکت به منظور بهره مندی از دانش فنی تولید محصولات مکمل و با استفاده از مواد اولیه مصرفی دارای بالاترین استاداردهای بین الملی، اقدام به تولید قراردادی محصولات مکمل کرده است.
همچنین  به‌منظور جلوگیری از خروج ارز و بومی‌سازی تولید محصولات مکمل موفق به تولید تحت لیسانس برخی محصولات مکمل گردیده است. این محصولات در دوطبقه محصولات مکمل تغذیه‌ای و محصولات مکمل ورزشی تحت لیسانس برندهای معتبر جهانی به بازار دارویی کشور عرضه گردیده است.
این مجموعه می‌کوشد تا تمام توان خود را در جهت بالفعل سازی قابلیت‌های بالقوه‌ی تولیدکنندگان دارویی کشور، در خصوص تولیدات محصولات با تکنولوژی بالا به کار گیرد. تاکنون این مجموعه موفق به اتمام پروسه انتقال تکنولوژی تولید محصولات دارویی برای چندین مجموعه عظیم دارویی کشور گردیده است که این محصولات در بازار دارویی موفقیت‌های درخوری را نیز کسب نموده است. همچنین چندین فرآیند انتقال تکنولوژی نیز در حال حاضر در جریان بوده که در سال جاری تکمیل و تجاری‌سازی خواهد گشت.
واردات محصولات دارویی باکیفیت و قیمت‌های رقابتی مورد تائید بالاترین مراجع قانونی دارویی دنیا (USFDA) در اولویت این مجموعه گرفته است. این شرکت در جهت کمک به تولید داخلی محصولات دارویی و با پیروی از خط‌مشی خود بر قیمت‌های رقابتی برای محصولات باکیفیت، اقدام به واردات طیفی از مواد مؤثره دارویی داروها نموده است. این مواد مؤثره در حال حاضر توسط بسیاری از شرکت‌های بزرگ داخلی در حال مصرف بوده و در بالاترین سطح کیفیت قرار دارد.
همچنین این شرکت با توجه به ارتباطات بین‌المللی با منابع تأمین تکنولوژی و بهره‌ مندی از متخصصین تحقیق و توسعه خبره داخلی، اقدام به تولید محصولات دارویی در کارخانه‌های مورد تائید سازمان غذا و دارو در داخل کشور نموده است. محصولات تولیدی این مجموعه ها فاقد تولیدکننده‌ی داخلی بوده‌اند و تا پیش‌ازاین به‌صورت صرفاً وارداتی در بازار دارویی وجود داشته‌اند.

دانشگاه تربیت مدرس