تلاش مجلس برای ایجاد منابع پایدار در حوزه سلامت

دکتر قربانی با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از دستاوردهای مهم دولت است، گفت: تلاش داریم تا با حمایت های بیشتر در جهت ایجاد منابع پایدار کاری کنیم تا این طرح به خوبی پیش برود.
دکتر محمد حسین قربانی عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که با همکاری دولت، مجلس نهم و دهم و همکاری ویژه کمیسیون بهداشت به اجماع رسید، گفت: به هر حال درست است که ضعف هایی در این طرح وجود دارد اما در کل، این طرح راه پس رفت ندارد و باید با حمایت های بیشتری پیش رود و تمام تلاشمان این است که بتوانیم منابع پایداری برای آن در نظر گیریم. وی افزود: در بودجه سال 97 به جهت حساسیت هایی که در کشور بوجود آمد همه در جهت تامین این منابع اهتمام داشتند و فکر می کنم در سال 97 اگر بحثی که در چهارچوب بودجه سال 97 مد نظر قرار گرفته یعنی دولت موظف شود منابعی را که در قانون دیده شده در اختیار حوزه سلامت قرار دهد و همچنین مجموعه وزارت بهداشت متعهد شود در جهت خودش منابع را توزیع کند و تخصیص دهد فکر می کنم کار بسیار بزرگی خواهد بود و با حداقل مشکلات مواجه خواهیم بود.

وی گفت: کار بزرگی که در این زمینه انجام شد شفاف شدن منابع درمان بیمه تامین اجتماعی است که فکر می کنم کمک بزرگی را به اجرای طرح تحول سلامت خواهد کرد .

دکتر قربانی در ادامه افزود: مجلس گام بزرگی را برای انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت برداشته است. نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید برای توزیع نیروی متخصص انسانی به تمام کشور این اهتمام را داشت تا ارائه خدمات در سطوح مختلف انجام بگیرد. وی با اشاره به پروپوزال معاونت بهداشت مبنی بر ارائه یک نرم افزار جهت رصد نمودن ارائه خدمت در سطوح پایین تر، گفت: آن چیزی که ما انتظار داریم این است که این خدمات باید زودتر انجام می شد و ضعف هایی بوده که انشاالله با اراده ای که در حال حاضر است و با همین جدیت به سمت جلو پیش برویم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس در ادامه افزود: مساله مهم تر بحث مطالبات پزشکان، بخش دارو، توزیع، پخش و تولید تجهیزات پزشکی است که در حال حاضر چالش بسیار بزرگی است که باید دو مقوله تامین منابع و توزیع عادلانه در دستور کار قرار گیرد.

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *